Christelijke mindfulness, geloof en de wetenschappelijk bewezen voordelen hiervan

Datum: 03 februari 2018

Tijden: 09:00 - 17:00
Sprekers: Pauline Skeates
Locatie: Harderwijk
Kosten: € 180,- (zonder overnachting, inclusief lunch)

Onderwerpen
Christelijke mindfulness, geloof en de wetenschappelijk bewezen voordelen hiervan:
De beweging van zelf kritiek en oordeel naar een plek van herstel en groei.
 
Met mindfulness bedoelen we: “Het op een gerichte, intentionele manier inzetten van aandacht, in het huidige moment, zonder te oordelen.” Jon Kabat-Zinn
 
Het trainen van deze vaardigheden leert je hoe je ruimte in je hoofd kunt creëren zodat je loskomt van automatische patronen, die gevormd zijn door onderliggende overtuigingen, percepties en epigenetische overerving. Mindfulness maakt de neurologische grond voor herstructurering klaar. Nieuwe, gezonde mentale structuren komen in plaats van oude belemmerende mentale structuren die je denken en gedrag hebben gevormd. Zo wordt je denken vernieuwd.
 
Luister aandachtig naar mij 
en je zult ruimschoots te eten hebben 
en genieten van een overvloedig maal.
Leen mij je oor en kom bij mij, 
luister en je zult leven. 
Jesaja 55: 2, 3
 
De training leert je met aandacht aanwezig zijn, bij de ‘Aanwezige’, bij God en leer je hem verstaan met geestelijke oren. Elk moment is een openbaring, een uniek geschenk van God, waar je deel van mag zijn en wat je dankbaar mag ontvangen. God aanbidden is ook een vorm van in het ‘nu’ aanwezig zijn. Deze en andere vormen van aandacht richten op God noemt men ook wel contemplatie. 
 
De training biedt een unieke mogelijkheid om je geloof te verdiepen, te ont-stressen en los te komen van ik-gerichtheid en gejaagdheid. Het brengt je dichter bij het leven vanuit je hart, met respect, liefde en zonder veroordeling.
 
Je leert o.a. vaardigheden die
  • kennis vergroten over christelijke mindfulness, geloof en wetenschap
  • geestelijke- en lichamelijke gezondheid ondersteunen en dieper inzicht geven
  • het effect van stress op ons lichaam laten afnemen en balans, veerkracht en welzijn doen toenemen
  • inzicht geven en je laten groeien en floreren
  • herstel bevorderen door een observerende rol en vriendelijkheid in plaats van innerlijke kritiek.
  • relaties verdiepen en verbeteren door met acceptatie, openheid en aandacht aanwezig te zijn.
  • je helpen je dieper te verbinden met de helende aanwezigheid van God waardoor je innerlijke vrede zult vinden
Zeven positieve gevolgen van mindfulness oefeningen zijn vergelijkbaar met factoren die het gevolg zijn van veilige hechting. (Siegel, 2009).
Met slechts 8 minuten mindfulness per dag wordt stress verminderd, je ademhaling gekalmeerd en wordt je ‘mind’ weerbaarder, effectiever en gezonder.
 
Een mooie start voor 2018!
 
We nodigen je graag uit voor deze trainingsdag met Pauline Skeates, internationale spreker en trainer op het gebied van christelijke mindfulness. Er zal tijdens de training voldoende ruimte zijn voor persoonlijke inbreng en het oefenen en aanleren van nieuwe vaardigheden.
 
Je kunt je hier aanmelden voor het seminar. Wanneer je dit hebt gedaan krijg je een aantal weken voor het seminar nadere informatie over locatie en programma.
 
Wanneer je graag deelneemt aan beiden trainingsdagen kun je je hier aanmelden.
 

Reserveer je plek